Generatie onderzoek
Generatie onderzoek: achterhalen wat er echt speelt bij generatie(s). We maken knelpunten inzichtelijk en bieden oplossingsrichtingen. Met als doel om generaties in hun kracht te zetten, talenten te benutten of de generatiekloof te dichten. Op weg naar een inclusieve, multi-generationele workforce.
Wanneer start je een onderzoek? Als er binnen een generatie of tussen generaties iets aan de hand lijkt te zijn. Vaak zien we dat terug in tevredenheidsonderzoek of verloop- en/of verzuimcijfers.
Dan zien we bijvoorbeeld in het tevredenheidsonderzoek dat jonge medewerkers ontevreden zijn over de mate van flexibiliteit in hun werk, hun loopbaan of hun manager.
Maar het is dan nog niet duidelijk wat er precies aan de hand is. Wij gaan op zoek naar het verhaal achter de cijfers zodat we zeker weten dat we straks aan de juiste knoppen draaien!
Aanleiding voor onderzoek
Ontevredenheid (meer dan wenselijk) binnen een generatie
Ongewenst verloop binnen een generatie
Meer inclusiviteit en verbinding tussen generaties
Anticiperen op vergrijzing, aan de slag met 55+
Moeite met aantrekken of behouden van jong talent
Discriminatie/ stereotypering van een generatie
Een onderzoek is vaak al een interventie an sich. Of het gaat om panelgesprekken met generatiegenoten of individuele interviews. De belangrijkste kansen en verbeterthema’s komen in beeld, de juiste acties en interventies worden inzichtelijk.
Een onderzoek kan grootschalig zijn, maar ook door middel van enkele interviews en verdiepende gesprekken kan er al veel nuttige informatie op tafel komen. Elk onderzoek is maatwerk. De volgende elementen komen meestal terug:
Onze onderzoeken omvatten meestal een combinatie van kwalitatief en kwantitatief onderzoek. We combineren cijfers (denk aan tevredenheidscijfers, verzuim, doorgroei en verloop) met informatie uit panelgesprekken en interviews. De kwalitatieve informatie verklaart en onderbouwt de kwantitatieve data en leidt tot gedragen interventies.
Resultaat generatie onderzoek
Generatie onderzoek levert ongelooflijk veel op. Wij doorgronden, analyseren en vertellen het verhaal vanuit het perspectief van een of meerdere generaties. Daardoor krijg je als organisatie zicht op wat er speelt binnen een generatie en wat de generatie nodig heeft om in haar kracht te staan.
Dan kan je als organisatie veel doelgerichter, echt gedragen initiatieven en interventies lanceren. Zo kan je de juiste vorm van generatiemanagement toepassen, passend bij de eigen branche en workforce. Als je de voordelen haalt uit een multi-generationele workforce, krijg je o.a.:
Vitale en energieke generaties
Goede balans van jong & oud
Minder vooroordelen en stereotypering
Betere samenwerking tussen generaties
Tevreden Young Professionals
Engagement boost Young Professionals bij een financiële instelling
Duurzaam inzetbare Generaties
Het versterken en optimaal benutten van alle generaties op de werkvloer
Young professionals met Impact
Onderzoek binnen een farmaceut ‘empowerering young professionals'
Herken je jouw organisatie in enkele van de omschreven vraagstukken. Wil je meer weten over generatie onderzoek? Neem contact op dan gaan we samen kijken wat de vraag is. We denken graag met je mee!
Contact